Generowanie leadów B2B w Twojej firmie


Jednym z podstawowych zadań marketingowych jest pozyskiwanie leadów. Jednak taktyka, którą musimy przyjąć, będzie się różniła w zależności od rodzaju klienta, z którym mamy do czynienia. Inaczej zachowamy się w przypadkach indywidualnych osób, a inaczej w przypadku firm czy B2B. Jak to wszystko wygląda w praktyce? – na te i inne pytania pruszające generowanie leadów odpowie Piotr Wolniewicz z hotLead.pl
Przeczytaj również: Outsourcing IT - korzyści dla pracownika
Czym jest lead?
Lead to osoba lub firma, która jest bezpośrednio zainteresowana współpracą z naszym przedsiębiorstwem. Niezależnie czy będzie chodziło o kupno naszego produktu, czy dłuższą współpracę. W naszej bazie danych mamy informacje kontaktowe, które możemy użyć do prowadzenia z nimi dalszych interesów. Dotyczy to zarówno maili, telefonów, jak i formularzy internetowych.
Przeczytaj również: Co to jest outsourcing IT?
Jak sprawić, żeby zainteresowany klient zostawił swoje dane kontaktowe?
Sposobów na generowanie leadów sprzedażowych jest bardzo dużo. Jednak nie wszystko są tak samo skuteczne. Oto kilka najpopularniejszych metod:
Przeczytaj również: Zalety outsourcingu IT
- landing page: to strona, na którą trafia klient, który kliknął link np. z reklamy. Musi być przygotowana w taki sposób, żeby zachęcić do wypełnienia formularza, w którym trzeba podać mail. Odpowiednio współgrające elementy mogą być bardzo skuteczne,
- social media marketing: tutaj duża część potencjalnych klientów szuka informacji na temat różnych produktów i usług. Warto wykorzystać to, tworząc konkursy, komentując posty, dzieląc się anegdotami i ciekawostkami. Dzięki temu marka staje się bardziej znana i przyjazna. Ludziom wtedy łatwiej jest zaufać,
- e-mail marketing: to jeden z najskuteczniejszych sposobów na generowanie leadów b2b. Pisanie tego typu wiadomości wymaga obecnie dużych umiejętności. Należy zachęcić do rozpoczęcia z nami współpracy, nie ujawniając początkowo wszystkich szczegółów. W tym przypadku trzeba pamiętać o RODO i legalnym pozyskiwaniu danych osobowych,
- ciekawa grafika: doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na przetrawienie długiego artykułu. Dobrze przygotowane obrazy mogą skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.