Pages Menu
Categories Menu
Co to jest SLA i jak go realizować?

Co to jest SLA i jak go realizować?

Co roku z usług outsourcingowych korzysta coraz więcej przedsiębiorstw, wpływając tym samym pozytywnie na rozwój polskiej gospodarki i rynku pracy. Wciąż jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak dobrze skonstruować umowę współpracy z firmą usług IT, aby obie strony były zadowolone. W tym celu stosuje się właśnie SLA, czyli Service Legal Agreement.

W tego typu umowie konieczne jest określenie przez klienta, z jakich usług chce korzystać oraz oczekiwanego poziomu ich jakości. Dzięki temu firma outsourcingowa może za wczasu dostosować swoją organizację do żądań klienta. SLA powinno zawierać więc: model usług oraz sposób ich wykonania, wykaz parametrów jakościowych, kary za niedotrzymanie umowy oraz określenie mechanizmów raportowania.

Najwięcej kłopotów, jeśli chodzi o SLA sprawia model wykonania usług. Bardzo łatwo tu bowiem o pomyłkę, która następnie powoduje niezadowolenie zarówno zleceniodawcy jak i zleceniobiorcy. Jeżeli więc zależy nam, aby cieszyć się korzyściami płynącymi z outsourcingu bez żadnych kłopotów, dobrze jeśli przygotowaniem SLA zajmie się bardziej doświadczona osoba.